{{content.mainBlock.title}}

{{content.mainBlock.description}} {{content.mainBlock.linkTitle}}

{{content[detailsBlock].title}}

{{content[detailsBlock].description}}

{{cookies.title}}
{{cookies.cookiesList.length}}

{{cookies.description}}

Informasjonskapsler detaljer
Tillat alle
Behandle
Aksepter
Søk
Søk
Kinoprogram
Kinoprogram
Min profil
Min profil
Meny
Meny

BILLETTKJØP

Billetter til våre visninger får du kjøpt fysisk på kinoen, i kiosken og/eller kaféen. Du kan også kjøpe billetter på fokus.aurorakino.no, eller i appen vår.

Ved kjøp på nett og i appen vår vil du få mulighet til å velge sete selv. Ved kjøp i våre billettutsalg vil seteplassering bli valgt for deg.

Lager du deg en profil så vil app og hjemmeside snakke sammen og du finner billetten din begge steder. Dette gjelder også gavekort.

Reservasjon av billetter gjøres kun for kunder med spesielle behov, slik som for kunder med ledsagerbevis.

Kontakt oss da på billett@aurorakino.no, eller hvis det haster, ring sentralbord på 90 88 99 00 (mandag til fredag 0900—1500) eller skiftledertelefonen 95 43 86 35 (bemannet i kinoens åpningstider).

Kinoprogrammet finner du HER

Av og til kan det ta 10-15 minutter for billettsystemet å frigjøre plassene. Dette er fordi de blir holdt av for deg under bestillingsprosessen. Vent litt og prøv igjen.

Dersom du fikk bekreftelse på fullført betaling men ikke har fått e-post med billettene:

Den vanligste årsaken til dette er at e-posten har havnet i søppelposten din. Sjekk søppelpost-mappa for å se om du finner billettene.

Dersom betalingen ble avbrutt, eller du har fått feilmelding om at betalingen ikke kunne gjennomføres:

Ved kjøp på nett blir beløpet reservert på konto før transaksjonen gjennomføres. Reserverte beløp er ikke trukket fra konto, men reserveres i påvente av at kjøpet gjennomføres. Slike reserverte beløp vil frigis når kjøpet ikke gjennomføres. Det kan ta noen virkedager før pengene blir synlig på konto.

Dersom du har spørsmål knyttet til et billettkjøp, ta kontakt med vår kundeservice på billett@aurorakino.no. Legg gjerne ved kvittering eller skjermbilde av ordrebekreftelsen.

Nå kan du enkelt avbestille billetten din selv. Gå til billettdetaljer på din bruker i app/eventuelt i eposten du har mottatt billettene dine, klikk på 'Avbestill link'-knappen og følg instruksjonene. Du vil motta en verdikode som vil bli lagret i din 'min profil' under 'mine gavekort'. Dette kan du gjøre både på nett og i appen vår på din bruker.

Les mer her om alternativene dine

For å endre seter må du avbestille de opprinnelige billettene. Dette kan du gjøre ved å følge en link i bestillingsbekreftelsen du har mottatt på e-post eller under mine billetter i app'en.

Du kan også komme innom oss i Aurora kino Fokus og få hjelp til endring av seteplassering i kassen.

Har du kjøpt billetter på kinoen må du komme innom oss for å endre den.

Les mer om avbestilling av billetter HER

Våre priser avhenger av tidspunkt på dag, sal og format (3D*/2D) . Vi har også ulike rabattordninger.

Du kan lese mer om billettpriser og rabattordninger våre her.

Du kan slette kortinformasjon du har lagret under 'Profil' og 'Mine kort'. Der kan du også legge til nytt kort eller ved å huke av 'Lagre kortnummer' under ditt neste kjøp hos oss.

Hos oss kan du kjøpe digitale gavekort og fylle på med valgfritt beløp (min. kr. 100,-). Klikk her for å gå direkte til kjøp av kinogaven.

Vi selger også fysiske gavekort på kinoen. Disse har et kortgebyr på 20,-.

Les mer her

Vi tar imot nasjonale gavekort fra Filmweb som betalingsmiddel. Ved spørsmål om disse så må Filmweb kontaktes på kinogavekort@filmweb.no.

PROFIL

Vi anbefaler å registrere en bruker på vår nettside eller i vår app. Samme bruker kan benyttes begge steder.

Ved å registrere deg gjør du bestillingsprosessen enklere, da du ikke vil behøve å registrere personalia for hver bestilling. I tillegg får du muligheten til å lagre betalingskort (inkludert gavekort eller lignende) i profilen slik at betalingsprosessen går raskere.

Når du har registrert deg lagres også alle kjøpte billetter under "mine billetter" i profilen, slik at disse er enkle å finne.

Hvis du får melding om at e-postadressen din allerede er i bruk når du skal bestille billetter eller oppdatere informasjon i profilen din, betyr dette at e-postadressen er knyttet til en annen registrert bruker. Vanligvis skyldes dette at man har registrert to ulike brukere, eksempelvis registrert ulike brukere på nettsiden og i appen, eller at man har registrert en bruker men bestiller billetter uten å være innlogget.

En e-postadresse kan kun knyttes til én bruker. Ta kontakt med oss på post@aurorakino.no dersom du tror du har registrert flere brukere.

PROGRAM

Vi har normalt minimum to dagers forsalg. Dette betyr at billetter til fredagens forestillinger senest vil bli lagt ut på onsdag morgen, men ofte før.

Ved spesielle filmer eller store arrangementer kan forsalget starte i lang tid før. Dette blir kommunisert på forsiden og på sosiale medier.

Programmet finner du HER

Det er ikke forhåndsbestemt hvor lenge hver av filmene skal gå på vårt program. Vi legger vanligvis ut programmet for to - tre dager om gangen, og vurderer fortløpende hvilke filmer som skal tas av for å gjøre plass til nye filmer.

Som kino er vi lovpålagt å håndheve filmenes aldersgrenser. Vi ber om at du hjelper oss med dette og viser legitimasjon ved innslipp hvis du får spørsmål.

Du kan lese mer om aldergrensene på filmene våre her.

Vi har alltid ti minutter reklame og to trailere etter annonsert forestillingsstart.

KINO OG TEKNIKK

Vi får fra tid til annen får vi tilbakemeldinger om at publikum finner lydnivået på filmer som noe høyt. Vårt tekniske personell har sjekket lyden i salene, og funnet det nødvendig å forklare hvorfor lyden er som den er. Her har vi gjengitt et av svarene vi har sendt til bekymrede publikummere.

Med digitaliseringen av kinoen har også lyden blitt oppgradert. Den har større oppløsning og høyere dynamikk. Det vil si at det er større forskjell på de lave og de høye lydnivåene. For eksempel skal en eksplosjon høres ut som en ekte eksplosjon, samtidig som hvisking høres ut som hvisking. To eksempler på slike filmer er Dunkirk og Blade Runner 2049. Dette er filmer som har voldsomme effektscener men også lange parti med lav dialog. Det som skjer når vi demper volumet grunnet actionscener og lignende, er at lav lyd, som for eksempel dialog, som i utgangspunktet var passe, blir vanskelig å oppfatte.

Denne artikkelen forklarer litt om hvorfor kinoen ikke bare kan sette ned lyden.

Ta direkte kontakt på skiftledertelefon 95 43 86 35 i åpningstiden eller send oss en mail på billett@aurorakino.no.

Vi tar vare på gjenglemte saker og sender etter hvert verdifulle gjenstander videre til Politiets hittegods.

Finner vi lommebøker eller lignende med legitimasjon forsøker vi alltid å ta kontakt direkte med vedkommende.

Vi ønsker at alle skal få en god kinoopplevelse hos oss og tilrettelegger så godt vi kan for våre besøkende med særskilte behov. Ved spørsmål ta kontakt med billett@aurorakino.no.

{{formSettings.title}}

{{formSettings.subTitle}}

Vennligst sjekk om alle obligatoriske felt er riktig utfylt
{{loaderText}}
Hurtigkjøp
loading...